Kansen en Marketing.

De veranderingen in de markt dwingen trouwlocaties om voortdurend bij te sturen en snel te handelen. Het dwingt je ook om na te denken over de langere termijn. Hoe gaan jouw collega-trouwlocaties om met de veranderingen in de markt? Je leest op het deze bladzijde.

Hoeveel procent van het aantal geboekte bruiloften is:

Verplaatst naar 2021

'opgesplitst' (feest later)

Gemiddelde van 80 trouwlocaties

Geannuleerd

Ben je het eens met de volgende stellingen?

'Ik handhaaf tijdens een huwelijk zelf op de 1,5 meter regel'

'Ik heb mijn (annulerings) voorwaarden voor nieuwe aanvragen gewijzigd'

'Bij offertes en aanvragen voor het trouwseizoen 2021 houd ik rekening met de corona-maatregelen'

'Ik hanteer een minimale omzetgarantie voor bruiloften waarbij het aantal bezoekers (vanwege COVID-19) is aangepast'

Zie jij ook kansen voor jouw locatie in de huidige markt?

"We maken een bewuste keuze om geen avondfeesten meer te organiseren. Wij gaan ons richten op de mooie kwaliteitshuwelijken en avondvullende diners."

"We zijn een zakelijk hotel waarin bruiloften een relatief klein onderdeel zijn. Nu wordt er met het hotel ook meer focus gelegd op de leisure en wedding markt."

"Condoleances zijn een belangrijke markt geworden voor ons."

"We mikken op de particuliere markt die nu thuis geen feest kunnen geven en nu eerder extern een locatie zoeken."

"Huwelijksdag nieuwe stijl: minder avondfeesten maar iets meer daggasten."

"Meer buiten trouwen en themafeesten."

Hoe ziet jouw agenda eruit in 2021?

Welke marketinguitingen ga jij in 2021 inzetten?

Welke trouwlocatiewebsites ga jij inzetten?

NB: deze vraag is alleen beantwoord door locaties die aangaven trouwlocatiewebsites te gaan inzetten. Percentages zijn berekend over alle 80 deelnemende locaties, ook die geen trouwlocatiewebsites inzetten.

Welke social media campagnes ga jij inzetten?

NB: deze vraag is alleen beantwoord door locaties die bij de vorige vraag aangaven social media in te gaan inzetten. Percentages zijn berekend over alle 80 deelnemende locaties, ook die geen social media inzetten.

Heb je in deze tijd ook investeringen gedaan?

"Styling om de lege gaten op te vullen."

"Voorzieningen om buiten trouwpartijen mogelijk te maken."

"Zonnepanelen en nieuwe cv ketels, led verlichting, alles om de maandelijkse kosten omlaag te halen."

"Materiaal dat nodig is om het hotel/locatie coronaproof te maken voor onze gasten."

"Een Stretchtent van 150m2 op het terras aansluitend aan ons restaurant, om meer gasten te verspreiden over de gehele locatie en zo toch meer omzet te genereren."

"Marketing."